vineri, 4 februarie 2011

Cumparaturi online-returnarea produselor


Multe dintre noi cumparam online ft des.De ce??
Comoditate,preturi mai reduse,gama mai variata de produse etc.

Dar cate dintre noi isi cunosc drepturile atunci cand achizitionam produse online??




Tinand cont ca lucrez la aceeasi firma de 1 an si jumatate,trebuie sa fiu mereu la curent cu schimbarile care au loc in Legislatie,Economie,Finante etc.Daaaa...sunt obligata sa citesc toate aceste legi plictisitoare din care uneori nu intelegi o iota :))
Zilele trecute am dat peste un articol de pe Avocat.net al carui subiect mi s-a parut ft interesant.

Cred ca ne sunt de folos urmatoarele informatii:

  • Exista o lege care impun magazinelor online sa primeasca inapoi orice produs returnat in termen de 10 zile de la livrare.
    • Conform legii cumparatorul trebuie sa-si primeasca banii inapoi in 30 de zile de la momentul returnarii produsului.(Actul care impune aceasta obligatie este Ordonanta Guvernului nr. 130 din 2000, privind protectia consumatorilor la incheierea si executarea contractelor la distanta.)
      • Prin urmare, din momentul in care ai primit un produs comandat pe internet, ai 10 zile pentru a-l returna, daca nu esti multumita de el. Nu trebuie sa dai vreo explicatie si nu trebuie sa ai un motiv!(Bineinteles, produsul trebuie sa fie in stare perfecta, sa nu fi fost purtat, dat cu parfum, vopsit, lovit, fortat in vreun fel etc.) 
      • Singurele cheltuieli pe care le poti suporta tu sunt cele de returnare a produsului: cheltuielile cu Posta, cheltuielile cu curierul, etc. 
        Mai multe detalii puteti vedea in articolul de pe Avocat.net AICI!

          Am facut aceasta postare ptr ca in ultima vreme sunt din ce in ce mai multe plangeri in legatura cu produse aproape de data expirarii,produse defecte si alte lucruri asemanatoare.
          In momentele astea cred ca ne face ft bine sa ne stim drepturile si sa nu ne lasam calcate in picioare!

          10 comentarii:

          1. bine punctat!
            si mie imi place avocat.net :D

            RăspundețiȘtergere
          2. da, este adevarat, iar aceste informatii trebuie postate obligatoriu pe magazinul respectiv...stii care e problema insa? nimeni nu se deranjeaza sa citeasca politicile unui magazin online, cand acceseaza acel magazin online si cand cumpara de acolo...cred ca toate magazinele online legale au aceste informatii postate undeva. dar majoritatea clientilor nu le citesc....de aici problema cu dezinformarea..

            RăspundețiȘtergere
          3. Stilistele:
            Cam asta e adevarul...uneori nici eu nu citesc politica magazinului.Dar de acum stiu..orice magazin...10 zile disponibile :D

            RăspundețiȘtergere
          4. Super utila postarea :*
            Si mie imi place avocat.net

            Pupici si weekend cat mai placut!

            RăspundețiȘtergere
          5. Ms ft mult Andreea!
            Presimt ca weekendul asta o sa mi-l petrec dormind :))

            RăspundețiȘtergere
          6. interesant articol si foarte util in acelasi timp:)
            multumim:*

            RăspundețiȘtergere
          7. Foarte interesant, dar cred ca o parte dintre noi daca isi comanda ceva de pe un site din afara, si nu e produsul cum se asteptau, nu il mai returneaza din cauza taxelor excesiv de mari pe care posta romana le percepe pentru a trimite un colet in afara tarii. Si anume cam 60 lei pentru un colet care depaseste 100g, si cantesreste pana intr-un kilogram, daca vrei sa-l trimiti in UK. Asa ca nu prea se merita sa returnezi produsul, mai ales daca e ceva ieftin cumparat de la reduceri.

            RăspundețiȘtergere
          8. ai primit pachetul de la lookfantastic?

            RăspundețiȘtergere
          9. Felicia:
            I-am luat mai tare si mi-au raspuns de data asta ft frumos si mi-au zis ca au aranjat si ca saptamana trecuta a fost deja trimis.
            Saptamana asta ar trebui sa-l primesc,deci...momentul adevarului :))

            RăspundețiȘtergere

          Thanks for your comments!